torstai 7. heinäkuuta 2016

Eroon suklaa- ja sokerikoukusta

Mä syön nyt vaan nää joulusuklaat pois, kappas tuolla onkin nyt alennuksessa joulusuklaat, ostanpa vähän, oi kato ku hyvä alennus, oho! kiva uutuus suklaa- täytyypä maistaa, hei lisää uutuuksia, voi ku taas hyvä tarjous, no nyt vaan viikonloppuherkutteluun, no vähä huono päivä- syön suklaata niin piristyy, olipa rankka päivä- palkitsenpa itteni suklaalla..... ja lista on loputon, tekosyitä suklaan syömiselle löytyy aina! Niin kuin kaikelle muullekin makealle ja herkuille :D
Onko tämä monelle tuttua? Väsyttää, masentaa, paino nousee tai jojoilee, yrität laihduttaa kuitenkaan mitään ei tapahdu, yrität syödä terveellisesti, huomaat että kiireiseen arkeen ei sovikkaan mehustus ja kaikkien ihanien terveellisten ruokien laittaminen, ainakaan siinä määrissä että saisi kaiken tarpeellisen kehoonsa.

Mä olin koukussa, pahassa suklaa- ja sokerikoukussa. Tämä ongelmahan tosiaan muodostui vasta viime talvena, kiireinen arki kahden pienen lapsen kanssa, mies vain viikonloput kotona käymässä, yksin hoitaa kaikki asiat, koti, lapset, talo, eläimet, töitäkin piti keretä tehdä. Ei vain yksinkertaisesti aika riittänyt enään oman kehon huolehtimiseen, se joka on kuitenkin se kaikkein tärkein, kaikenlisäksi imetin (ja imetän edelleen) molempia lapsia. Minä tarvitsin kunnon ravintoa, tarvitsin energiaa ja kaloreita jaksaakseni.
Mutta mitä tein? Söin sitä minkä sai kaikkein nopeiten ja helpoiten alas, vaikka samalla kun ajoi autoa, eli suklaata. Ja mä mietin että sitten kun nää on loppu en osta enään, no sitten kun tulee helmikuu, no viimestään maaliskuussa, no sit kun synttärit on ohi.. ja homma jatkui..

Kunnes eräänä päivänä "eksyin" facebookissa Freetoxaajat sivuille, paljon tietoa terveellisestä ruokavaliosta, ruokagurut vastailemassa kysymyksiin ym. Jäin taka-alalle katseleen mistä on kyse, näin kirjoituksissa myös mainittavan Juice Plus+.

Ei mennyt viikkoakaan niin ihanat ystäväni, Valkoisen Liekin Voiman Piia ja Teemu kertoi mulle että olivat lähteneet kokeilemaan Juice Plus+ tuotteita saaden ihan mielettömän hyviä tuloksia ja lähteneet mullistamaan maailmaa. Mä tiesin että vastaus oli siinä, tällä minä muutan oman tulevaisuuteni! Tässä se on!
Tilasin omat tuotteeni ja tiedostin että muutos tulee!

Painonihan ei noussut paljon lähes päivittäisestä suklaansyömisestä huolimatta koska imetin niin se kulutti niin äärettömän paljon. Raskauskiloja oli toki vielä jäljellä.
Suurempana huolenaiheenani oli minun kehoni ja sen antamat viestit, se ei voinut hyvin.
Vatsan kanssa on ollut jo monen monta vuotta ongelmia, sitä on tutkittu ja paljon, mitään syytä löytämättä. Minulle alkoi myös tulla atooppista ihottumaa, etenkin polvet ja kyynärtaipeet menivät hyvin kuivaksi ja kutisivat kovasti. Erityisesti päivinä kun söin paljon sokerituotteita niin kutina oli aivan hillitön! Minulla oli koko ajan nälkä, pohjaton vatsalaukku, ruoka-annokset olivat suuria ja mä söin ja kuitenkin oli nälkä. Päänsärkyä oli usein ja myös useita migreenikohtauksia, siellä mä istuin lattialla, lapset kiinni syöttötuoleihin kun en sylissä uskaltanut pitää etten niitä pudottaisi, jalat ei kantanut ja tuntui että pää räjähtää. Mun keho oli hälytystilassa, ja mä jatkoin, ja mä sanoin miehelleni että mä tiedän että en voi kauaa enään jatkaa näin, mä en tuu sitä kestämään, mun keho ei sitä kestä, muutos on tapahduttava.
Minulla on ollut hyvä itsekuri, jos mä jotain päätän niin sitten niin myös tapahtuu ja teen kaiken sen eteen, lopetin tupakanpolton kuin seinään kun vihdoinkin raskauduin (toki olin yrittänyt aikaisemminkin lopettaa, välillä jaksoin olla 3kk polttamatta, kerran jopa yli vuoden, raskaus oli vain se minun suurin haaveeni ja toimi hyvänä motivaattorina joten olen ollut nyt kohta 3v polttamatta). Mutta se itsekuri oli nyt hukassa, se oli niiden sumeiden aivojen peitossa ja olin yksinkertaisesti liian väsynyt tekemään asialle mitään. En jaksanut panostaa itseeni, mietin että riittää kun hoidan muut. Mutta eihän se mene niin, ethän sinä voi auttaa muita jos et itse ole kunnossa.

Juice Plus+ tuotteet tulivat, kapselipurkkeja, 3 erilaista ja ne sisälsivät 30 eri kasvista-, hedelmää- ja marjaa. Kypsänä poimittuja, tuoreena puristettuna jauheeksi ja kapseliksi laitettuna, minua varten, meitä varten. Sisältäen järjettömän määrän hyviä vitamiineja, kivennäisaineita ja fytoravinteita!


Aloitimme mieheni kanssa syömään niitä, ensimmäisen viikon jälkeen huomasin jo eron, suklaata teki paljon vähemmän mieli, jo kahdessa viikossa ero oli valtava, lähdin kaupasta ilman suklaata kotiin! Kassajonossa seisoin ja mietin et kun pääsen tonne suklaiden kohdalle (tiedäks te ku ne on silleen ärsyttävästi siinä odottamassa sua että pääset kassahihnalle nälissäs, pitkän päivän jälkeen), no ajattelin kuitenkin että ostanpa tosta suklaan niin saan vetäistä pahimpaan nälkään automatkalla kotiin. Illalla kotona mietin että mitäs ihmettä!? Mä olin _unohtanut_ ostaa sen suklaan?? MINÄ?? Sit tuli  kyllä niin hyvä fiilis! Mä olin voitolla! Mä hallitsen mun kehoa ja mieltä! Mä hallitsen ruokaa ja herkkuja! Ei ne mua! Mä olin VOITTAJA!

Olin myös tilannut suklaapirtelöä jota voi käyttää ateriankorvikkeena, esim välipalaksi tai painonhallintaan, sitä join aina kun en jaksanut/kerennyt tehdä välipalaa. Tosi hyvänmakuista, kuin kaakaota olisi juonut, luin sisällysluettelon että mitä se sisältää, mm. omena, acerolakirsikka, appelsiini, ananas, karpalo, persikka, papaija), kasvisjauheseos (porkkana, persilja, punajuuri, parsakaali, lehtikaali, kaali, pinaatti, tomaatti), kurpitsansiemenjauho, norjalainen Kelp-merilevä..
Wau! Mä syön terveellisesti, saaden hyviä ravinteita itselleni (ja lapsille kun imetän) juomalla hyvänmakuista pirtelöä!


Myös välipalapatukoita tilasin suklaan ja marjasekoituksen makuisena, niitä löytyy nyt aina laukusta ja ne on ihan yhtä helppoja syödä sillä automatkalla kuin ne suklaapatukat, paitsi että saan ne tärkeet ainekset niistä ja hyvän olon, toisin kuin suklaasta :D


No mutta, 3 viikkoa takana Juice Plus+ tuotteiden käyttöä, pääasiassa siis kapselit, muutokset jotka olen nyt huomannut on:

Vatsa toimii paljon paremmin
Mieliala on parempi
Hormoonit on tasapainoittuneet
Aivot ja pää ei ole "sumennossa"
Pirteämpi/energisempi
Laihduin -1.5kg
Mieliteot makeisia/epäterveellistä kohtaan vähentynyt huomattavasti!
Leivänsyönti vähentynyt
Ravintokylläisempi
Sokeri-/suklaakoukusta päässyt pois
Ruoka-annokset pienentyneet
Ei turvotusta
Ei ilmavaivoja
Vedenjuonti on lisääntynyt
Mä hallitsen ruokaa, ei ruoka mua!!

Vastineeksi olen siis saanut hurjan määrän vitamiineja, kivennäisaineita ja fytoravinteita!
No tottakai kaikki miettii no mitä maksaa, no ei maksa kuin 2.80e/pvä, eli sen suklaalevyn verran, tai kahvikupin ja pullan verran (saako edes sillä rahalla kahvia ja pullaa?), tai jonkun verran hevi osastolta raakoina poimittuja kasviksia/hedelmiä...

Mä en vois olla tyytyväisempi elämääni, just nyt, just näin! Tästä on suunta vain ylöspäin! :)
Ja tottahan toki minä jatkan, miksi lopettaisin, miksi luopuisin näin hyvästä olosta? Minun kehoni saa nyt juuri sitä mitä se tarvitsee, juuri niin helposti kuin sen voi saada! Ja kun tämä ruokavaliokin muuttuu koko ajan terveellisempään suuntaan, kuin itsestään!

Ja miks mä tästä kirjoitan? Koska mä tiedän mitä se on, mä tiedän mitä nykyaika on, mä tiedän kuinka moni on koukussa. Mutta sä voit vaikuttaa siihen, sä voit muuttaa ruokavaliotasi terveellisemmäksi, kuin itsestään, ilman kitumista ja kauheita dieettejä. Sä voit olla vapaa!

Mä huomasin tän suuren muutoksen, mä päätin hypätä junaan mukaan. Mä haluan muuttaa maailmaa, yksi ihminen kerrallaan. Siksi minä istun nyt tässä, kirjoittamassa juuri Sinulle.

Hei ja mikä parasta!? Lapsille löytyy ihan omat tuotteet! Me kutsutaan niitä mehukarkeiksi, sillä ne maistuu aivan karkeilta, ovat pureskeltavassa muodossa, maistuvat tosi hyviltä (menee hyvin aikuisillekin makeanhimoon :D ) ja sisältävät näitä ihania ja tärkeitä ainesosia, aivan kuten kapselitkin!
Ja arvaa mitä! Sulla on mahdollisuus saada lapsellesi ilmaiseksi jopa vuodeksi nämä tuotteet!

(kuva lainattu täältä)

Joten mistä näitä tuotteita saa, no nythän niitä sitten saa mun kautta, koska terveellinen elämä/ terveellisemmät elämäntavat on se mikä mua kiinnostaa ja haluan auttaa muita voimaan hyvin! Ja terveellinen ruokavalio on myös tärkeä asia henkisyyden kannalta, jotta voisit olla korkeissa värähtelyissä.

Eli klikkaa itsesi tänne --> tietosivut/verkkokauppa
Sieltä löydät paljon lisätietoa tuotteista ja pääset niitä sieltä myös ostamaan, ota yhteyttä jos tarvitset apua tilaamisen kanssa tai jos sinulla on kysyttävää.

Jos ei halua niellä kapseleita ne voi avata ja sekoittaa veteen tai jogurttiin.
Tuotteet sopivat myös vegaaneille (kapseleiden kuori tehdään vielä toistaiseksi liivatteesta, mutta kapselin voi avata ja sekoittaa jauhe veteen, jogurttiin, smoothieen, viherjuomaan tms).
Tuotteet ovat myös GMO vapaita. Tuotteet ovat gluteenittomia, säilöntäaineettomia/ ei keinotekoisia makeutusaineita, väriaineita tai aromeja. Testattuja ja tiukan valvonnan alla olevia tuotteita jotta Sinä saisit niistä vain parasta!

Ihana ravintoguru Susanna Tanni johon minulla on ollut suuri kunnia ja oikeus tutustua, pitää myös ravintoluentoja netin välityksellä joissa kertoo hyvinvoinnista, kuinka suuri merkitys valinnoilla on, miten voida paremmin ja samalla myös Juice Plus+ kapseleista. Jos haluat päästä kuuntelemaan tällaista luentoa niin ota yhteyttä minuun ja kerron koska seuraava luento on :)

Ota yhteyttä:

Jessica Aspnäs
040-7600428
helmentaikaa@gmail.com
http://ja00429.juiceplus.com tai klikkaa tästä
www.helmentaikaa.fi

Tuotteet sopivat siis ihan yhtä hyvin laihduttajille kuin "lihottajille, anorektikoille/ syömishäiriöstä kärsiville, kiireisille ihmisille, perustallaajille, superterveellisesti eläville...

Psst. Sinulla on myös mahdollisuus lähteä jälleenmyyjäksi ja muuttaa elämäsi ja niin monen muun <3


Lopuksi haluan lisätä tämän kuvan, ennen kuva otettu juuri ennenkuin aloitin käyttämään Juice Plus+ tuotteita, kuva kertoo kaiken, olo oli kuin pullataikinalla!
3 viikon jälkeinen kuva otettu eilen! Salilla en oo käyny moneen kuukauteen :D

Aloita sinäkin muutos parempaan huomiseen!

Jos olet Facebookissa liity myös ryhmiin:


Tykkää Facebookissa myös Helmen Taikaa sivusta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti